در حال بارگذاری ...
به کارگردانی پویان سهرابی

نمایش خیابانی  «قهرمان» در گرگان اجرا شد

نمایش خیابانی «قهرمان» بر اساس طرحی از رضا بهرامی و به نویسندگی مهدیه بوژ مهرانی و کارگردانی پویان سهرابی در گرگان به اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گلستان، نمایش خیابانی  «قهرمان» بر اساس طرحی از رضا بهرامی و به نویسندگی مهدیه بوژ مهرانی و کارگردانی پویان سهرابی تولید شده در گروه تئاتر ترجه در قالب نخستین رپرتوار تئاتر خیابانی سردار دلها در روزهای 12، 14 و 17 مهرماه 1400 ساعت 16:30 در گرگان به اجرا درآمد.

در خلاصه قصه این نمایش آمده است : کتاب داستانی که از مردم میخواهد سری به قصه های او بزنند و به قصه های چوپان دروغگو ، کوکب ، پتروس و....سر میزند و متوجه میشوند مدتهاست که کسی به کتاب یا قصه ها سر نزده و قصه ها دچار مشکل و پایانی متفاوت شده اند. در پایان هم با قصه ای از مادر شهیدی که به نمایندگی از تمامی مادران و خواهران و فرزندان شهید از قهرمان‌های وطن سخن می‌گوید.

حمید مصدق ، مهدیه بوژ مهرانی ، پویان سهرابی و سینا خادملو در این اثر نمایشی به عنوان بازیگر ایفای نقش کرده اند.

پویان سهرابی کارگردان نمایش خیابانی  «قهرمان» در مورد ابن اثر چنین میگوید: ما در این اثر سعی کردیم به موضوعات روز و آسیب های اجتماعی بپردازیم و ارزش هایی که در کتاب های فارسی و درسی موجود بوده و در حال حاضر رنگ باخته اند و یا کم اهمیت و بعضا حذف شده اند را یادآوری کنیم. الگو ها و قهرمان های واقعی که متاسفانه امروزه یاد آنها کم رنگ شده و دیگر به آنها نمی‌پردازیم. البته سعی کردیم لحظات شیرینی نیز برای تماشاچیان در این روزهای تلخ بسازیم و کمی هم حس همزادپنداری و تفکر را در تماشاچی ایجاد کنیم که امیدواریم موفق بوده باشیم.
در کل ما در این اثر به مشکلات اجتماع و جامعه اعم از گرانی و تورم ، بیکاری ، اعتیاد ، ناعدالتی و دروغ، کم آبی و خشکسالی پرداختیم.  این موضوعات خصوصا خشکسالی و بی آبی چندین استان کشور با یادآوری به مردم با پیشنهاد اصلاح الگوی مصرف و از طریق گوشزد به مسئولین با رسیدگی مجدانه در نمایش جا دادیم که امیدواریم روزی را شاهد باشیم که مردم دچار هیچ‌ مشکلی نباشند.

نمایش  خیابانی «قهرمان» در قالب نخستین رپرتوار تئاتر خیابانی سردار دلها از هفته اول مهرماه تا بیست مهر 1400 در شهر گرگان و در سه نوبت به اجرا درآمد.




مطالب مرتبط

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری سید مهدی صمدی از ۲۹ آبانماه تا ۲ آذرماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و نهایتا ۵ اثر از گلستان به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

نظرات کاربران